MANYETİK (PERENDEV) MOTOR

Bu yazıda sizlere neredeyse lise fizigini bilen herkesin aklına gelmiş olan manyetik motor, teoride ne olduğu, çalışma prensibi ve nasıl yapabiliriz gibi konuları ele alacağım.

Manyetik Motor (Perendev Motor) :


Manyetik motor aslında mıknatıslarda bulunan itme ve çekme gibi basit bir olayın  örneğin  N kutubu N kutubunu iter gibisinden  vb. manyetik durumların birden fazla mıknatısların yukarıdaki resimde görüldüğü gibi oluşturduğu  düzeneklere denir. 

Manyetik Motor Teorisi Nedir?

Manyetik motor ile ilgili ilk araştırma ve çalışmaları Nikola Tesla yapmıştır. Basına yansıyan ilk çalışma ise 1976 yılında Howard Johnson’un motorudur. Howard Johnson, bu sistemde normal mıknatıs kullanmış ve bu yüzden pek bir verim alamamıştır. Ama o dönemde yaşayan bilim adamlarının genel düşüncesi gibi o da sınırsız enerji peşindeydi. Kısacası manyetik motorun çıkış amacı, sınırsız doğal bir enerji kaynağı üretmektir. 


Bununla ilgili bilinen ve çalıştığını gösteren motor ise Perendev’dir. Perendev’in sistemi de Howard Johnson’un sistemine benzemektedir. Silindir bir iç yapı (rotor) ve onu çevreleyen silindir bir dış yapıdan (stator) oluşmaktadır. Sistemin çalışması için önemli olan mıknatısların çekim kuvveti, aralarındaki uzaklık ve yerleşim şekilleridir. Sistem mıknatısların doğal itme ve çekme kuvvetinden yararlanarak silindirik yapının hareket etmesi üzerine kurulmuştur.


Manyetik Motorun Çalışma Prensibi:

Birçok kişi manyetik motor yapmayı denedi fakat en olumlu sonucu alanlardan birisi Perendev'di. Manyetik motorun çalışma prensibini anlatırken, Perendev’in motorundan yola çıkacağız. Perendev, manyetik motor tasarısını mıknatısları rotor üzerindeki çelik contalara sabitleyerek yapmıştır. Conta koymasının sebebi, mıknatısların daha etkili olmasını sağlamaktır. Aşağıdaki resimde de göreceğiniz gibi, üst ve alt kısımların manyetik alanı daha yakın hale getirmiştir. Böylelikle, mıknatıs etrafındaki manyetik alan izole edilmektedir.


Aynı şekilde, statorlar üzerindeki mıknatıslar da contalar ile yerine sabitlenmiştir. Bunun sebebi ise mıknatısın çekim kuvvetiyle diğer taraftaki mıknatısa yapışmasını önlemektir. Böylelikle rotor üzerindeki mıknatıslar ile statordaki mıknatıslar üzerinde güçlü bir manyetik alan oluşturulmuştur. Perendev, tasarladığı manyetik motorda pot mıknatıslar denilen Neodium ya da Ferrite mıknatıslardan kullanmıştır. Bu mıknatısların özelliği diğerlerinden daha fazla kaldırma ve tutma kuvvetine sahip olmalarıdır. Manyetik alanın çelik üzerinden akmasının sebebi ise havadan daha iyi manyetik özellikte olmasıdır. Tasarımını yaptığı motor ile ilk hareketi kendi vererek, mıknatısların birbirlerini itmesini ve çekmesini kullanarak, dışardan bir yardım almadan sonsuz enerjiyi bulmayı hedeflemiştir.


Peki sonsuz tur atarak, sınırsız enerji bulmuş mudur?

Hayır. Nedenini birçok şekilde açıklayabiliriz. Aradaki sürtünmeyi egale etmek için manyetik itme gücünden yararlanılmaktadır. Amaç aradaki sürtünmeyi kaldırarak, motora sonsuz kez tur attırmaktır. Peki, sürtünme sadece cisimlerin kendi arasında mı var? Hayır. Dönerken havanın da dönen cisme uyguladığı bir sürtünme kuvveti var. Bunun üzerine de, vakumlu ortam da çalışılırsa havanın sürtünmesi engellenmiş olur denilebilir. Bu sefer sonsuz tur atabilir mi? Cevabımız yine hayır. Bütün sürtünmeler ihmal edilse bile, cismin kütlesinden ve şeklinden dolayı ataleti vardır. Yani sonuç olarak teorik olarak sonsuz enerji üretmek hala kanıtlanmamıştır.

İnternet yayınlarından ve video görüntülerinden bu konuda amatör ve profesyonel pek çok çalışma yapıldığını görmek mümkündür. Özellikle perpetualmotion (daimi hareket) ile uğraşanlar mıknatıstaki enerjiyi bu maksatla kullanmaya çalışmaktadır. Ayrıca mıknatıs motoru yapılabildiği takdirde kullanacağı enerjiyi kendi bünyesinde bulundurduğundan ilave bir enerji ihtiyacı doğurmayacak ve ekonomik olacaktır. Buhar, elektrik, petrol veya nükleer madde gibi bir enerji kaynağı kullanmayan, atık üretmeyen bir motor çevre sağlığı açısından da büyük fayda sağlayacak, dünyanın çehresi de hayli değişecektir. Mıknatıs gücünden yararlanarak kinetik enerji elde etmek isteyen, pek çok araştırmacı henüz bu başarıya ulaşamamıştır.

Bilim adamları mıknatıs motor yapılamayacağını iddia etmekte ve bu iddialarını Gauss yasalar ile enerjinin sakınımı kanununa dayandırmaktadırlar. Zira manyetik alanı bir kinetik enerji kaynağı olarak kabul etmemektedirler.

Gelelim Bir Maynetik Motorun Nasıl Yapılabileceği Konusuna:
 

Serbest manyetik enerjiyi, buluşun yazarı (Sandeep Acharya) tarafından açıklanan mekanik enerjiye dönüştürme sürecinin tamamı:

“İki Güçlü Mıknatıs düşünün. Kuzey tarafı disk yüzeyine paralel, diğeri küçük dişli G1'e bağlı döner plaka üzerinde dönen disk üzerinde bir sabit plaka. G1 dişlisinin üzerindeki mıknatısın kuzey tarafı, Dönen disk üzerinde olana paralel ise, ikisi de birbirini itecektir. Şimdi sol disk üzerindeki mıknatıs aşağıdaki diski saat yönünde döndürmeyi deneyecektir.

Şimdi M1 mıknatısının her iki yanındaki Döner Disk üzerinde 30 açısal mesafede başka bir mıknatıs var. Şimdi büyük dişli G0 bir çubuk ile doğrudan Döner diske bağlanır. Bu nedenle, itme işleminden sonra Döner Disk dönerse, G1 dişlisine bağlı olan G0 dişlisini döndürür. Böylece G1 üzerindeki mıknatıs, sabit disk yüzeyine dik yönde döner.

Şimdi G0 ve G1'in açı ve diş oranı, M1 mıknatısı 30 derece hareket ettiğinde, M1'in bulunduğu konuma gelen diğer mıknatıs, Sabit disk mıknatısı tarafından Sabit- disk plaka G1 vitesinin üstünde 360 ​​derece hareket etti. M1 ve M0 Mıknatıslarının ilk itilmesi, dönen diskin 30 derece veya daha fazla dönmesini sağlayacak kadar güçlü olursa, disk disk, sürtünme kaybı veya manyetik enerji kaybı konumunda hata oluşana kadar disk dönecektir.

İki disk arasındaki boşluk, M0 ve M1 mıknatıslarının genişliğinden ve G0 dişlisini dönen diske bir çubukla bağlamak için gereken boşluktan daha fazladır. Şimdi gerçek nesnelerle test etmedim. Tasarlarken kayıpları düşünebilir veya döner disk 30 derece döndüğünde ve M0 mıknatısının G2 üzerinde plaka üzerinde saat yönünde döneceğini düşünebilirsiniz, o zaman yaklaşık 25 derece döndükten sonra M1'i itmeye başlayabilir, çözüm daha güçlü mıknatıslar kullanın.

Tüm nesneler tam olarak verilen ölçümlerle yapılırsa ve dikdörtgen kübik mıknatıslar ilk itişte 30 dereceden fazla dönecek kadar güçlü ise, sistem çalışır.

Mıknatıslar çok daha güçlü olduğu için burada sürtünme ve diğer kayıplar ihmal edilir. Ancak dönen disk ile Şaft arasındaki sürtünmeyi düşünün, aralarındaki manyetik bağlantı kullanılarak ihmal edilebilir.

Solda gerekli nesnelerin birincil ölçümleri verilir. Bu mekanizmayı çalıştırmamanın herhangi bir sebebi varsa bana bildirin. ”

Umarım yazım açıklayıcı olmuştur dilek ve önerilerinizi yorumlarda belirtmeyi unutmayınız sağlıkla kalın.



Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Katıhal Fiziği Ve Teknolojiye Katkıları

Last moments of the star swallowed by the black hole were seen for the first time